Vykrádají vám klienti nápady? Nedovolte jim to!

V kreativním a často i IT oboru vypadá jednání o nové zakázce zpravidla následovně: Potenciální klient se obrátí na fotografa, kameramana, marketingovou firmu nebo digitální agenturu s poptávkou na tvorbu videa či sérií videí nebo webové aplikace (čili na někoho z vás, kteří třeba čtete tento článek). Má zájem, abyste mu sdělili návrh provedení a orientační cenu. Svědomitě návrh vymyslíte a včetně ceny pošlete klientovi. To vše v domnění, že jste krůček od plácnutí si a podepsání smlouvy. A ejhle, potenciální klient se najednou odmlčí a s návrhem v kapse si ho jde nechat zrealizovat někam jinam. Zpravidla za zlomek původní ceny.

Read More

Celý článek

Mohu po dobu mateřské (PPM) vydělávat nebo ne, abych nepřišla o mateřskou?

Před časem jsem psala článek 5 dobrých důvodů proč začít podnikat na mateřské. Stala se skvělá věc, a sice že jsem na něj dostala od maminek mnoho podnětných zpětných vazeb, za které všem ještě jednou moc děkuji. V diskuzi jsme se zastavily u toho, kdy je možné po dobu peněžité pomoci v mateřsví (tzv. PPM), tedy prvních 6ti měsíců dítěte, pracovat a přitom nepřijít o dávku PPM a kdy ne.

Read More

Celý článek

Klíčová slova: Neporušujete náhodou ochrannou známku?

Příběh ze života: Zvoní vám telefon. Volá vám klient, a už podle hlasu poznáváte, že se něco stalo. Před chvílí mu přišla od nějakých advokátů výzva na náhradu škody 1,5mil. Kč za to, že v kampaních v klíčových slovech použil ochranné známky jejich klienta. Ano, kampaň, kterou jste dělal vy a za kterou jako odborník odpovídáte vy. Okamžitě poznáváte, že jde do tuhého, protože kampaně si z hlediska práva tedy skutečně nekontrolujete.

Read More

Celý článek