Klíčová slova: Neporušujete náhodou ochrannou známku?


Příběh ze života: Zvoní vám telefon. Volá vám klient, a už podle hlasu poznáváte, že se něco stalo. Před chvílí mu přišla od nějakých advokátů výzva na náhradu škody 1,5mil. Kč za to, že v kampaních v klíčových slovech použil ochranné známky jejich klienta. Ano, kampaň, kterou jste dělal vy a za kterou jako odborník odpovídáte vy. Okamžitě poznáváte, že jde do tuhého, protože kampaně si z hlediska práva tedy skutečně nekontrolujete.

Milí online marketéři, toto není výmysl, toto se vám může reálně stát. Proto kontrolujte své kampaně a klíčová slova i po právní stránce!

Jak to udělat?

  • zkontrolujte vámi navržená klíčová slova v databázi ochranných známek
  • pohlídejte si, že klíčová slova jsou ochranné známce podobná, ale v tvaru, který znamená, že jste mimo porušení ochranné známky
  • navrhujte obsah srovnávací reklamy tak, že je z hlediska zákona ok
  • naučte se poznat rozdíly mezi oprávněnou výzvou a fake výzvou a správně reagovat

Máte doplňující otázky? Stalo se vám něco podobného?