Standardní zvonění budíku nebo telefonu nemůže být ochrannou známkou EU

V roce 2014 brazilská společnosti Globo Comunicação e Participações požádala EUIPO (Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví, dříve OHIM) o zápis výše uvedeného zvukového označení zejména pro nosiče šíření informací elektronicky, ústně nebo televizním vysíláním (například aplikace pro tablety a smartphony) ve formě hudebních not na notové osnově. Označení bylo určeno hlavně k používání jako zvonění budíku nebo telefonu.

Read More

Celý článek

Zkopírovala vám konkurence texty z vašeho webu? 4 kroky k řešení situace

Surfujete na internetu a najednou objevíte webovky konkurence, která vycucla vaše kreativní texty a nápady? Zuříte, protože jste nad nimi trávili večery nebo měsíce času, abyste je vymysleli. Najali jste si copywritery, kteří nebyli zrovna levní a teď toho někdo využívá? Nenechte si to líbit! Poradím vám, jak to elegantně vyřešit.

Read More

Celý článek

Klíčová slova: Neporušujete náhodou ochrannou známku?

Příběh ze života: Zvoní vám telefon. Volá vám klient, a už podle hlasu poznáváte, že se něco stalo. Před chvílí mu přišla od nějakých advokátů výzva na náhradu škody 1,5mil. Kč za to, že v kampaních v klíčových slovech použil ochranné známky jejich klienta. Ano, kampaň, kterou jste dělal vy a za kterou jako odborník odpovídáte vy. Okamžitě poznáváte, že jde do tuhého, protože kampaně si z hlediska práva tedy skutečně nekontrolujete.

Read More

Celý článek